Sunday, January 10, 2010

10/365:Light willow

10/365:Light willow
10/365:Light willow, originally uploaded by Magic Madzik.
January 10th

Every year for the last eighteen years, the Great Orchestra of Christmas Charity has made miracles happen. This is the day when everyone opens their purse, be it only for a penny.

This year the Orchestra played for children with oncological diseases. As I type this, their website shows that they have collected 30 130 125 zł. That is over ten million dollars in a single day, and they haven't counted everything yet.

The 'Light to the Sky' is a tradition with the Charity- at eight pm all over the country fireworks go off as a thank you to everyone who took part in the event. This year instead of standing in the crowd under the concert stage I went to the nearby park where the fireworks were being shot. It was roped off, but I stood under the trees on a hunch. And I'm glad I did.

Last year:
IMG_5683

and the year before:

14/365: The Great Orchestra's Light

7 comments:

  1. Dzisiaj wystawiłaś moją cierpliwość na próbę. Ale było warto :)

    ReplyDelete
  2. Czym? Dużą ilością angielskiego, czy prawie północnym wpisem? :P

    A ludzie się chichrali po co ja tam z aparatem stoję jak koncert jest po drugiej stronie ulicy...a ja zajrzałam do sieci i wiedziałam, skąd będą strzelać >:D Sukces!

    ReplyDelete
  3. Wpisem północnym (prawie). A co do angielskiego, to przyznam że mój leń bierze w takich wypadkach nade mną górę i ograniczam się do oglądania obrazków... sori ;)

    ReplyDelete
  4. Aż tak ciekawych rzeczy nie piszę. :P Głównie staram się żeby mnie Wielki Internet dostrzegł, więc niestety...lepiej po angielsku.

    Dziś był dobry dzień. :)

    ReplyDelete
  5. Czyli żeby zostać dostrzeżonym powinienem swoje rysunki obcojęzycznym komentarzem opatrzyć? Chyba mi się nie chce. No i angielskiego w odpowiednim stopniu nie znam :/ Cóż. Najwyraźniej pisane mi pozostanie anonimowym :D
    To wciąż jest dobry dzień, trzecia kwarta meczu Green Bay Packers - Arizona Cardinals leci. Jak się za ocean będziesz wybierała, to jako zagorzały fan NFL, wiem co u Ciebie zamówię :)

    ReplyDelete
  6. NFL? Żartujesz...co za nudy.

    Ja Ci mogę pomóc z angielskim jak chcesz, póki kwestie są takie krótkie...:P a może pomyśl o webkomiksie jakimś po tych muszkach.

    ReplyDelete
  7. That photo is amazing! Love it!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...